Sociale aktiviteter

Få et indblik i skolen sociale side.

Det sociale aspekt er vigtigt hos os

Fester og fredagscaféer

Det er skolens festudvalg og caféudvalg, der står for fester og fredagscaféer.

Der er altid mindst en lærer tilstede ved arrangementerne, og når eleverne må invitere gæster med, vil der også altid være mindst to professionelle vagter fra et godkendt firma. Det er vigtigt, at de sociale arrangementer er en god oplevelse, som styrker det sociale sammenhold.

Årets arrangementer kan ses i Lectio.

Skoleforestillingen

Har du en skuespiller i maven, har du god grund til at glæde dig til Høng gymnasiums skoleforestilling. Her får du mulighed for at deltage i en stor dramaproduktion, som fx skuespiller, lys- og lydmand. Skoleforestillingen er en årligt tilbagevendende begivenhed, og det er vores underviser i musik, Lasse, der er tovholder på arrangementet.

Volleydagen

Lærere og elever mødes i en stor volleyturnering, hvor talentet og sammenholdet bliver testet. De forskellige hold vælger et tema og klæder sig ud som fx katte, cheerleaders og superhelte.

Hvis man ikke ønsker at deltage i volleyturneringen, kan man bruge sine talenter i vores Bezzerwizzer-turnering.

Oscaruddelingen

Høng Gymnasiums svar på Akademiets prisuddeling i Hollywood, komplet med rød løber, flotte kjoler, rørende takketaler og selvfølgelig film produceret af elever ved Høng Gymnasium og HF. Oscarfestens tovholder er underviseren, Janus.

Frivilige aktiviteter

Mange af vores elever bor her på kosten, og derfor har vi forskellige tiltag i form af aktiviteter, eleverne kan melde sig til. Der er også åbent for dagelever.

Frivillig billedkunst er for dig, der elsker at være kreativ. Du får adgang til vores billedkunstlokale med mange forskellige materialer og muligheder. Frivilligt billedkunst varetages af vores underviser, Peter.

Vil du lære at spille et instrument eller blive bedre til det? Så er frivillig musik stedet for dig. Musiklæreren, Lasse, er klar til slippe dine musikalske drømme løs.

Nyd den skønne natur med dine kammerater fra kosten på en frisk løbetur i flok. Frivillig idræt varetages af vores underviser, Ditte, som også bygger bro mellem de lokale foreninger i Høng og eleverne på skolen.

Er du et strategisk geni? Så kan du udvikle dine evner i skakklubben, som er et helt nyt tiltag, der løbes i gang af underviseren, Niels Kristian.

Har du brug for hjælp?

På Høng Gymnasium og HF er vi kendt for at have plads til og fokus på den enkelte elev. Derfor vil du opleve, at du kender alle på gymnasiet, når der er gået et par måneder.

Vi synes, det er en kvalitet, at vi kan være forskellige og alligevel respektere hinanden.

Kontaktformular

Udfyld formularen for at sende os en e-mail med dine spørgsmål, forespørgsler eller kommentarer.

"*" indikerer påkrævede felter

Navn*
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.